מה זה מיחזור משכנתא?

הלוואת המשכנתא היא הלוואה שמלווה אותנו למשך עשרות שנים, אך אם חשבתם עד היום שאין אפשרות לשפר את התנאים של ההלוואה – הגיע הזמן לפנות אל יועץ משכנתאות. הליך של מיחזור משכנתא מאפשר התאמה אישית של התנאים בהלוואה למצבכם הכלכלי הנוכחי ולמצב השוק. אתם למעשה מקבלים על עצמכם הלוואת משכנתא חדשה באמצעותה תפרעו את המשכנתא הקיימת ותמשיכו הלאה עם הלוואת משכנתא אטרקטיבית יותר.

מיחזור משכנתא שמתבצע נכון הוא הזדמנות לחסוך סכומי כסף משמעותיים. בהליך פיננסי די פשוט תצליחו לחסוך לעצמכם מאות אלפי שקלים ובאותה הזדמנות גם להתאים את סכום ההחזר החודשי למצבכם הפיננסי הנוכחי. המפתח למיחזור משכנתא יעיל (כזה שחוסך לכם הרבה כסף) הוא ייעוץ מקצועי. יועץ משכנתא מנוסה יוכל לאתר בעבורכם מסלול משכנתא אטרקטיבי יותר ולחסוך לכם סכומים גדולים.

כיצד ניתן לבצע מיחזור משכנתא?

כל שעליכם לעשות על מנת לשדרג את המשכנתא הקיימת למשכנתא עם תנאים טובים יותר הוא לפנות אל יועץ משכנתא שמתמחה בתחום. היועץ יבחן את התנאים בהלוואת המשכנתא שלכם, יסקור את מצבכם הפיננסי וימליץ בהתאם על הצעדים הנכונים. ההליך יהיה משתלם במיוחד באותן תקופות בהן הריבית במשק יורדת בצורה משמעותית ובמקרים בהם מצבכם הכלכלי השתפר ותרצו להגדיל את סכום ההחזר החודשי או לפדות חלק מהקרן.

מה זה מיחזור משכנתא

את הלוואת המשכנתא החדשה תוכלו לקבל באותו הבנק בו מנוהלת ההלוואה הנוכחית שלכם או בבנק אחר. במידה ובחרתם לקבל את ההלוואה בבנק חדש יהיה עליכם לפתוח תיק באותו הבנק (כרוך בתשלום עמלת פתיחת תיק ועמלות בנקים נוספות).

יועץ המשכנתא מבצע בדיקת כדאיות כללית להליך כולו תוך התייחסות לעלויות נלוות כמו עמלות בנקים ועמלות פירעון מוקדם. קיימים מסלולי משכנתא בהם לא תתבקשו לשלם עמלת פירעון מוקדם ומסלולים בהם פירעון מוקדם של ההלוואה לטובת מיחזור כרוך בתשלום. עלויות נוספות שכדאי לקחת בחשבון הן : אגרת ביטול משכנתא קיימת, עמלת פתיחת תיק למשכנתא חדשה בבנק, תשלום נסח טאבו בעבור מיחזור משכנתא, תשלום בגין הערכת שמאי מקרקעין.

מדוע כדאי למחזר את המשכנתא?

שוק המשכנתאות בישראל הוא שוק מאוד תחרותי. הבנקים מתחרים ביניהם על כל לקוח ומציעים מסלולים עם ריבית נמוכה, תמריצים ותנאים מועדפים. בשנים האחרונות התנאים בהלוואות המשכנתא השתפרו. כאשר בוחנים את השיפור בתנאים יחד עם צניחת הריבית מגלים שמסלולי המשכנתא הישנים הרבה פחות אטרקטיביים. מיחזור משכנתא מאפשר לכולם ליהנות מהמציאות הכלכלית החדשה. עם הכסף שתחסכו תוכלו לרכוש נכס נדל”ן נוסף לטובת השקעה או לפתוח תיק השקעות.