הלוואת גישור לדירה

אם הגעתם לכאן אתם ככל הנראה מחפשים פתרון למצב בו רכשתם נכס נדל”ן חדש טרם מכירת הנכס הנוכחי (קניית דירה חדשה לפני מכירת הדירה הישנה). הלוואת גישור לדירה (נקראת גם הלוואת גישור למשכנתא) היא הדרך בה תצליחו להחזיק לתקופה קצרה בשני הנכסים. האפשרות לקחת הלוואת גישור בתנאים טובים מאפשרת לכם למכור את הנכס הקיים ללא לחץ. בעבר כשלא הייתה אפשרות של הלוואה למשכנתא למטרת גישור, נאלצו בעלי דירות למכור את הדירה במחיר הפסד רק בכדי לסגור עסקה במהרה לטובת תשלום בעבור הדירה החדשה.

מחירי הדירות בישראל בשנים האחרונות אינם יציבים. ישנן תקופות בהן המחירים עולים ותקופות בהן המחירים יורדים. כבעלי דירה, שמבקשים לרכוש דירה חדשה ולמכור את הנוכחית, תרצו לקנות את הדירה החדשה שלכם בתקופה בה המחירים נמוכים ולמכור את הדירה הקיימת בתקופה בה המחירים עולים.

מהי הלוואת גישור לדירה?

הלוואה שניתנת מראש לתקופה קצרה (2-3 שנים) במהלכה תתבקשו לשלם רק את הריבית ובסופה את הקרן במלואה היא הלוואת גישור. נציין שבמידה ובחרתם מסלול הלוואה צמוד מדד יהיה עליכם לשלם בתום התקופה את סכום הקרן בהתאם לשינויים במדד. הלוואות גישור פופולריות בעיקר בקרב בעלי דירה שמבקשים לרכוש דירה חדשה. האפשרות לקבל הלוואה מאפשרת להם לקנות דירה חדשה טרם מכירת הדירה הקיימת.

הלוואת גישור לדירה

מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים את ההלוואה?

רוב המסלולים בתחום הלוואות הגישור ידרשו תשלום מלא של הקרן בתום התקופה כך שאתם תשלמו רק תשלום חודשי שמגלם את הריבית. לכאורה מדובר יהיה בתשלום חודשי נמוך (תלוי בגובה הקרן), אך ברוב המקרים תתבקשו לשלם במקביל גם את ההחזרים של המשכנתא. ישנה חשיבות רבה לתכנון פיננסי של התהליך כולו. עליכם להיות חכמים ולתכנן מראש יחד עם יועץ כמה כסף תכניסו בכל חודש, כמה תוציאו על הוצאות מחיה, כמה עליכם לשלם בהחזרי ההלוואות וכמה תוכלו לחסוך או להשתמש לטובת מותרות.

חשוב לזכור להתכונן נכון אל הרגע בו עליכם לפדות את הקרן. הלוואת גישור למשכנתא תהיה צעד משתלם רק כאשר תצליחו למכור את הדירה שבבעלותכם במחיר גבוה יותר ממחיר המחירון הנוכחי. על הפער בין המחיר בו תוכלו למכור את הדירה היום לבין המחיר בו תוכלו למכור את הדירה בעוד 2-3 שנים להיות גבוה יותר מסכום הריבית שתשלמו בעבור הלוואת הגישור.

הלוואת גישור למשכנתא תכלול לרוב ריבית גבוהה ביחס לריבית של הלוואות משכנתא רגילות. הריבית בהלוואות הגישור נעה סביב 3-4 אחוזים. כדאי לבחון אפשרות לקבל את ההלוואה במסלול שאינו צמוד מדד על מנת לחסוך את תשלום הפרשי המדד בתום התקופה. אם אתם מתכננים לפרוע את ההלוואה לפני הזמן חשוב לוודא מראש שתוכלו לעשות זאת מבלי לשלם קנס.